Tuesday 19 October 2021

ArhiKen / Kendrick Bangs Kellogg

Kao student na Univerzitetu u Koloradu u 1950.-toj godini , Kellogg se našao ispred fotografije Rajt-ovog remek dela, stambenog objekta pod nazivom, Fallingwater .Trenutak za koji kaže da je tada " postao svestan arhitekture koja je predstavljala kompliment prirodnog sveta , i koja nastaje u harmoniji sa njim. Ubrzo nakon toga Kellogg prisustvuje Rajtovom predevanju u Taliesin Zapad institutu njegovom kampusu u Skotsdejlu u Arizoni.

Bio je to podsticaj u karijeri koji mu je bio potreban.

As a student at the University of Colorado in the 1950s, Kellogg happened upon a photo of Wright's 1937 residential masterpiece, Fallingwater. And only at that moment he “ become aware of architecture that was a compliment to the natural world, in harmony with it.” Soon afterward Kellogg attended a lecture by Wright at the famed architect's Taliesin West institute in Scottsdale, Arizona.


It was the career impetus he needed .






"Ne postoje pravila u organskoj arhitekturi ,ona razvija uvek novi stil svaki put kada je pokrenete ", kaže Kellogg , i dodao je da veruje da će i u High Desert kući, baš kao i u Rajtovoj Fallingvater , jednog dana biti u funkciji objekta koji predstavlja javnu arhitektonsku izložbu ili možda čak i novi centar za doček u Joshua Tree nacionalnom parku . " To je reinterpretacija principa prirode da stvori obrasce u skladu sa pejzažom , a ne na njima "

“There are no rules in organic architecture--it develops a new style every time you employ it,” says Kellogg, adding that he believes the High Desert Home, like Wright's Fallingwater, one day will serve as a public architectural exhibit and perhaps even a new welcoming center for Joshua Tree National Park. “It is the reinterpretation of nature's principles to create forms in harmony with the landscape, rather than on top of it.”

Južno od US autoputa 62 , u žbunastom delu koji se graniči sa Joshua Tree National Park , na okruglom brežuljku od sunca - pečena gromada raste sto fita u visinu. Na suprotnom krilu , zaklonjena od asfaltne spiralne civilizacije suočena sa živom formacijom stena u parku , polu - konkavna struktura slojevitog betona čuči kao u zasedi u velikoj meri kamuflirana među stenama . Da je to nečiji dom je izgleda manje značajne od toga što je ta struktura u stvari smeštena u tom ambijentu . Očigledno sa promišljenim intelektualnim pristupom u dizajnu , izgleda da se radi o formi koja je evoluirala, ili možda se srušila u ambijent , u kojem se uspostavlja kao sloj natprirodne elegancije ... ili možda pršljenova kao ostataka praistorijske zveri . To je , bukvalno i simbolički , vrhunac organske arhitekture . I to je zamisao jednog i jedinstvenog Kendrick Bangs Kellogg-a .


South of US Highway 62, in the scrublands bordering Joshua Tree National Park, a knoll of sun-baked boulders rises a hundred feet high. On its opposite flank, shielded from the asphalt tendril of civilization and facing the sentient rock formations of the park, a semi-concave structure of layered concrete crouches largely camouflaged among the boulders, as if in wait. That this is someone's home seems less significant than that it is actually there. Obviously intelligent in design, it also appears to have evolved from, or perhaps collapsed into, its setting--an outcropping of preternatural elegance… or the vertebral remnants of a prehistoric beast. It is, literally and symbolically, the pinnacle of organic architecture. And it is the brainchild of one Kendrick Bangs Kellogg.


Koncept za High Desert kuću, kako Kellogg naziva njegovu kreaciju sa ironičnom neplodnošću , inspirisana je delima i rečima Frenk Lojda Rajta " Dakle, ovde stojim pred vama ... proglašavajući organsku arhitekturu kao moderan ideal ", rekao je Rajt u 1939. " ( To je ) nastava koja je toliko potrebna ako želimo da vidimo ceo život , u službi celoga života , držeći se toga da nema tradicije bitne za velike tradicije ". Ova velika deklaracija - bila je odskočna daska za arhitektonski pokret utemeljen na obrascima i materijalima koji su svojstveni u prirodnom svetu - okrenut je ka ideji da priroda ne može uraditi ništa loše . Rajt-ov postulat : " Sa organskom arhitekturom , odnosno arhitekturom na osnovu organskih ideala , loš dizajn bio bi nezamisliv .



The concept for the High Desert Home, as Kellogg calls his creation with ironic aridity, was inspired by the works and words of Frank Lloyd Wright. “So here I stand before you… declaring organic architecture to be the modern ideal,” said Wright in 1939. “(It is) the teaching so much needed if we are to see the whole of life, and to now serve the whole of life, holding no traditions essential to the great TRADITION.” This grand declaration--the springboard for an architectural movement founded on patterns and materials inherent in the natural world--turned on the notion that nature could do no wrong. Postulated Wright: “(In) an organic architecture, that is to say an architecture based upon organic ideals, bad design would be unthinkable.”




Blistavi enterijer muzejskog - kvaliteta ,sa unutrašnjom stolarijom i metalnim fiksacijama u domu su izrađeni prema dizajnu izvođača John-a Voggeren-a, i u velikom delu su zamišljena i izradjena na licu mesta . Vrata , kvake , sudopere i toaleti postali su umetnički predmeti oblikovani i formirani da se uklope sa temom dizajna njihovog okruženja . " Džon je precizan , apsolutni umetnik , ali sam ga odveo do njegovog limita na ovom poslu ", kaže Kellogg . " Većina ljudi ne bi išla u pravcu u kojem smo išli , ali vlasnici ove kuće gotovo nas nikada u tome nisu zaustavili . "

The home's startling, museum-quality interior woodwork and metal fixtures were crafted by artist and metalworker John Voggeren, with much of it conceived and fabricated on-site. Doors, latches, sinks and toilets became objets d'art in their own right, sculpted and formed to carry the theme of their given environment. “John is precise, an absolute artist, but I took him to his limit on this one,” says Kellogg. “Most people wouldn't have gone in the way-out directions we went, but the owners almost never stopped us.”






http://www.kendrickbangskellogg.com/





 

Saturday 16 October 2021

BITI GENERALNI SEKRETAR

O knjizi „Kako je stvoren Pokret nesvrstanih”

 


Knjiga je objavljena u trenutku koji je jednako politički turbulentan kao i pre 60 godina i opisuje događaje koji su u najvećoj meri omogućili vrednost crvenih pasoša koji su otvarali mnoge granične prelaze gradjanima Jugoslavije https://lnkd.in/egaFuT6y uz poštovanje zemlje iz koje dolaze. Autor knjige naš poznati medijski mag Prof.dr Stanko Crnobrnja https://lnkd.in/ekhjFH2p na multimedijalan način (u meri u kojoj to knjiga može biti) predstavlja priču o jednoj državi, sistemu i jednom predsedniku iz dnevničkog ugla njegovog oca Bogdana Crobrnje - Tolje generalnog sekretara Josipa Broza Tita https://lnkd.in/euXs9_tQ . Prema opisma dogadja iz knjige Tolja je bio diplomata svetskog ranga koji je delovao iz Titove senke, čiji je intenzitet i postojanje sam kreirao u meri koje su odredjene situacije zahtevale. 

Prema raspoloživim podacima o vremenu nastanka Pokreta nesvrstanih https://lnkd.in/ed9UFsGw a posebno aktivnostima koje je TITO preduzimao prema recimo USA, u knjizi se može pročitati deo u kojem se navodi da Tito daje izjavu " kako Jugoslavija ne bi trebalo da traži pomoć od USA pre okončanja Samita u Beogradu (1961.), što se naravno nije ni desilo,  već je "račun" za lobiranje po svetu za podršku pokretu i putovanje brodom GALEB, ispostavljen po okončanju samita, po svemu sudeći za posao strateškog slabljenja širenja sovjetskog uticaja preko osnivanja nezavisnog bloka država. Tito, Nehru, Naser, Sukarno i Nkrumah na svetskom planu a kod nas Tito, Koča i Tolja su ovim aktivnostima kroz saradnju posebno sa bogatim MENA državama svojim gradjanima nesumljivo omogućili bolje uslove života, koji su posle II svetskog rata svakako imali svoju cenu, a koju su oni kao političari platili praveći političke kockarske kombinacije na kojima im bi pozavideo i najuspešniji korisnik takvih usluga u Monte Karlu. Oboriti američki avion iznad teritorije Slovenije 1946 , odbiti Staljina 1948, , potpisati vojni sporazum sa USA 1951, osnovati Pokret nesvrstanih 1956, a onda ugostiti Brežnjeva (1966), mogao je samo TITO naravno uz pomoć prijatelja odanog i sposobnog generalnog sekretara - Tolje.

Beograd je povodom 60 god od prvog Samita ponovo okupio lidere pokreta nesvrstanih, čime je podsetio svet na godine slave i uspeha pokreta i istovremeno potvrdio današnji kredibilitet Srbije na svetskoj političkoj sceni. Funkciju generalnog sekretara Srbije danas obavlja Prof. dr Suzana Paunović.

https://lnkd.in/e_2Fr2F3

Wednesday 24 March 2021


RENEWABLEMEET2022


It is my honor to inform all my colleagues and friends' that I have been invited as an honorable Speaker at the International Meet on Renewable and Sustainable Energy(RENEWABLEMEET2022), which will be held during March 21-23, 2022 in Dubai, UAE.
My dearest friends and colleagues, it will be a great opportunity for visiting Dubai as a new Florence in the architecture of 21 century with a chance to be present with your talk, presentation, symposium, workshop at this conference. For the valuable discount be pleased to contact Meeting Secretary Mr. Vincent at renewablemeet2022@albedomeetings.org with a notice that you want to apply with my personal recommendation.
The information about Conference and my presence as an invited speaker


 https://www.albedomeetings.com/renewablemeet/index.php#sessions

Saturday 19 September 2020

Juscelino Kubitschek/ Lúcio Costa/ Oscar Niemeyer





NA KRILIMA BRAZILIJE
Arhitektura Oscar-a Niemeyer-a 

Arhitektura uvek nastaje kao posledica dobrog ili lošeg urbanizma.
Arhitektonska realizacija najčešće je plod kompromisa urbanizma i arhitekture ,ali evo i primera jedne urbanističko - arhitektonske bajke, koja je na radost mnogih ljubitelja arhitekture postala stvarnost.Ovo je priča o Braziliji, koja je uvod u sve ono što je nastalo kao svetski prepoznatljiva arhitektonska dela Oscar-a Niemeyer-a, talentovanog arhitekte koji je imao sreću da se njegova dela i realizuju.
Priča o Braziliji glavnom gradu Brazila, je veoma interesantna.
Neki njeni delovi podsećaju na scenario blokbastera, za koji bi savremeni analitičari  možda rekli i da je previše izrežiran , ali on se ipak prema pisanim dokumentima odigrao upravo ovako.
U trci za mesto predsednika Brazila, tokom jedne od mnogobrojnih javnih političkih kampanja, 50-tih godina prošlog veka, posle jednog od takvih nastupa predsedničkom kandidatu Juscelin-u Kubitschek-u prišao je mladi čovek iz publike koji ga je upitao "da li će kao budući predsednik poštovati ustav"? Kubitschek mu je na to vrlo brzo u maniru pozitivne kampanje odgovorio "da se to podrazumeva".Odmah posle davanja tog odgovora mladi čovek iz publike mu je pokazao stranicu ustava koja je govorila o obavezi dislociranja glavnog grada Brazila, iz Ria u unutrašnjost zemlje. Svi naredni događaji i njegov desetogodišnji mandat bili su bazirani u osnovi na tim delovima scenarija, koji je stvorio mogućnost da on kao predsednik iza sebe ostavi takvo delo, koje bi ga vekovima koji dolaze obeležili kao najznačajnu političku ličnost zemlje.

Kada je postao predsednik Brazila, Kubitschek je ustavnu obavezu po pitanju izmeštanja prestonice u srce Brazila ispunio ,ali  mu je mesto predsednika vizionara,  koji je pokrenuo strateške korake po pitanju decentralizacije zemlje, obezbeđeno ipak zahvaljujući dvojici arhitekata.
Uprkos svim kontraverzama koje su pratile predsednika Kubitschek-a, a koje su  bile vezane za navodne slučajeve korupcije vezane za izgradnju novih objekata u glavnom gradu Braziliji ,upravo njemu pripadaju sve zasluge za donošenje odluke o pokretanju inicijative za realizaciju izgradnje novog glavnog grada, koji svakako ne bi izgledao kako danas izgleda da u njegovoj realizaciji nisu angažovani talentovani i kreativni arhitekti poput Lúcia Coste kao urbaniste, i Oscar Niemeyer-u kao projektanta svih značajnih javnih objekata u gradu .Ako je negde i bilo osnova za sumnju u malverzacije oko izgradnje, za šta su napadali  Kubitschek-a , u izboru tima za realizaciju planiranja i projektovanja danas je to lako utvrditi svakako nije pogrešio. 
Novi glavni grad tako je odlukom tadašnjeg državnog vrha Brazila lociran u državi Goiás, upravo u samom središtu države.
Demokratičnost predsednika Kubitschek-a bila je zasnovana na njegovoj pre svega direktnoj podršci da se putem URBANISTIČKOG KONKURSA koji je raspisao u 1957.god. dođe do novog predloga za urbanističko rešenje novog grada.

Svaki proces stvaranja arhitekture počinje od urbanizma.
Preduslove za majstorska dela Oscar-a Niemeyer-a, napravio je upravo Lúcio Marçal Ferreira Ribeiro Lima Costa, kao autor pobedničkog rešenja na konkursu za urbanistički plan Brazilije.Ideja o planu grada  koji u osnovi simbolično predstavljala  pticu raširenih krila, bila je jasno vidljiva u osnovi plana .


Tokom razrade plana a u funkciji glavnog gradskog arhitekte tokom finalizacije izrade urbanističkog plana grada, bio je prisutan i Oscar Oscar Niemeyer.

                     Oscar Niemeyer na slici u levom uglu 
                                        Lúcio Costa stoji a Juscelino Kubitschek sedi desnom uglu

Maketa grada u tada nemogućnosti prikazivanja digitalnog 3d modela, bila je vrlo realistična i efektna za pristupanje realizaciji tako složenog posla na izgradnji novog grada.



Koenzistentnost u realizaciji i poštovanju ideje, danas je itekako prepoznatljiva na svakom satelitskom snimku, koji upravo pokazuje doslednost u realizaciji planski vrlo precizno osmišljenog urbanističkog  koncepta.

Grad je 1987.od strane UNSECO-a proglašen za svetsku kulturnu baštinu.

Sunday 7 June 2020

Oscar Niemeyer / Arhitektura tipografije - rani radovi




Engineer & artist 

Inženjer & umetnik


Arhitekturu kao "de facto" deo inženjerskog procesa, često prati i  laički opis da je arhitektura = umetnost.Činjenica jeste da  fizička struktura ne može nastati bez arhitekte kao rukovodioca procesa projektovanja i izgradnje objekta, baš kao što je i činjenica da arhitektura ne predstavlja umetničko delo, sem ako se vrednovanjem niza njenih umetnički primenjenih poteza i karakteristika,  kao takva i prepozna .  
Arhitektura na žalost ,ne podrazumeva uvek i proizvod koji predstavlja LEPO, ili strukturu koja ostavlja utisak o lepom.To pre svega zavisi od toga da li je arhitekta neko ko osećaj za lepo neguje i gradi i koji je arhitekturi posvećen jer je prosvećen, ili je neko ko je na fakultet zalutao, jer mu je neko rekao "da je biti arhitekta dobro, jer je i zarada laka "...
Arhitektonski fakulteti od svojih studenata najčešće proizvode INŽENJERA kojeg upoznaju sa različitim umetničkim aspektima arhitekture.Okolnosti u kojima se budući arhitekta nalazi pre, kao i okolnosti u kojima se nalazi posle školovanja, mogu ga uputiti  u procese nadgradnje sopstvenog talenta , ali uprkos mnogima koji su fakultet i završili i koji se usudjuju da se predstavljaju kao arhitekti , samo oni koji su "svakoga dana u svakom, pogledu sve više napredovali" dobili su zasluženo mesto na arhitektonskoj svetskoj pozornici.

Architecture as a "de facto" part of the engineering process, often accompanied by a layperson description of the architecture = art .The fact is that the physical structure can be inferred without architects as head of the design and construction of the facility, as well as the fact that architecture is art offense, unless the evaluation of a number of her artistic applied moves and features, and as such recognized.
Architecture unfortunately, does not always provide or a structure that gives the impression with a product that is beautiful,That depends primarily on whether the architect personal sense about the architecture itself someone as someone who is committed to architecture because he or she is enlightened to do that kind of job , or someone who is taotaly lost in this profession because someone give him a bad advice like " be an architect, because the earnings is easy " ...
Architectural colleges of their students often produce ENGINEERS who are familiar with various aspects of arhitekture as an art . Circumstances in which the architects goes throw life before, and after graduation, can point you him or her in  the process of upgrading their own talent, but despite the many of them , who are dare to present themselves as architects, only those who are " every day in every way architects, have a chance to advance " and  to be in position to received the deserved place in the architectural world stage.


od tipografskog šegrta do Le Corbusier-ovog tehničara

from typographic apprentice to Le Corbusier's technicians

Tipografija - posao kojim se bavio njegov otac bila je svakako interesantan posao za mladog arhitektu koji pri obavljanju tog posla u funkciji šegrta dobija  prve spoznaje o  obrazcu reda ,simetrije i odnosa prema lepom.Ispostaviće se da je tokom perioda stvaranja njegovog najznačajnijeg arhitektonskog opusa upravo to bilo iskustvo na kojem je bazirao svoje postupanje u procesima projektovanja objekata .Veliko naglašeno slovo...pa red malih i tako nadalje .Ritam u slaganju slova ,posebnost u naglašavanju značajnih delova bio je ritam koji je mladi Oscar primio, prihvatio i ugradio u RITAM svoje arhitekture, na kako će ceo svet kasnije i saznati,  jedan sasvim osoben Oscar-ovski način .


Typography - a job which involved his father, was certainly an interesting job for a young architect who receives initial knowledge of the same patterns of order, symmetry and relationship that he latter integrate in his architecture . It will turn that, during that period  of his career , of his most important architectural oeuvre, he got important experience on which he latter has based its actions in the process of designing buildings,  such as big accent on the first letter ... and small red at the and of the word... and so on. Rhythm in agreement letters, emphasizing the uniqueness of the important parts was the rhythm that young Oscar received, accepted and incorporated into the rhythm of his architecture, the whole world would later learn, a quite distinctive Oscar-wannabe way.

Prvi objekat od javnog značaja u čijem projektovanju  je učestvovao  kao arhitekta član tima bio je objekat Ministarstva zdravlja i obrazovanja izgrađen u Rio de Žaneiru 1936.godine.
Sa svojih 30 godina, ulogu člana tima koji razrađuje projekat Ministarstva zdravlja i obrazovanja  u svojstvu tehničara, Oscar je prihvatio bez doze arogancije i nadmenosti i sa duhom iskusnog šegrt,a koji zna kako se kupljeno znanje kasnije može i iskoristiti.U tom smislu znao je da će mu u tom konkretnom poslu, tajne zanata biti na dohvat ruke.



The first object of public interest in the design of which he participated as a member of the team, was as the member of the architect team for the building of the Ministry of Health and Education was built in Rio de Janeiro in 1936.
With its 30 years, his role in the team that develops the project of the Ministry of Health and Education was mainly in technician way.But Oscar was accepted that role  without a dose of arrogance and haughtiness of spirit becouse  he knew that an experienced of apprentice, could later be bought and used in his future project .In this sense he knew that the trade secrets in that particular project, will be in his  fingertips,  just if he could manage to be patient co - worker.And he was.

Rukovodilac izrade projekta bio je niko drugi, do majstor arhitekture Le Corbusier lično i personalno. Za razliku od Niemeyer-a koji je itekako bio svestan značaja poštovanja odnosa na relaciji majstor - šegrt, sa voljom i željom da uspe, i ciljem da stvori svoju bazu praktičnog znanja posle faze sticanja fakultetske diplome, danas su na svetskoj arhitektonskoj pozornici retki oni arhitekti koji na početku svoje karijere, poseduju izgrađene odnose poštovanja i skromnost i pre svege iskrene želje za prihvatanjem saveta od iskusnih i starijih kolega , priznatih po broju i realizaciji njihovih projektovanih ili izvedenih objekata kojji su svoje postojanje opravdali, u prostori i vremenu u kojem obitavaju i služe za odvijanje različitih društvenih aktivnosti i funkcija .
Kupiti ulaznicu za društvo Lucia Coste i Le Corbusier-a, čak i u funkciji njihovog šegrta, bila je  čast ali i mogućnost da mladi Oscar stekne značajnu referencu za sva njegova dalja angažovanja.Krive koje kasnije postaju njegov lični pečat, bile su prepoznatljive u delovima realizovanog projekta.Za ulogu tehničara u tako značajnom timu bilo je sasvim dovoljno.



 Head of project was none other than the master of architecture personally Le Corbusier himself . Unlike Niemeyer's who was well aware of the importance of respect for the relationship between a master - apprentice, with the will and desire to succeed, and in order to create their practical knowledge base after the phase of acquiring college degrees are now on the world stage of architectural those rare architects that at the beginning of their careers, they have built relationships of respect and humility, and above all sincere desire to take advice from experienced and senior colleagues, recognized by and implementing their designed or constructed buildings wich justify their existence in space and time that belongs to and used to conduct various social activities and functions.
Buy a ticket for such a team consist from a Lucio Costa and Le Corbusier, even in the function of their apprentices, it was an honor and opportunity for a young Oscar for  acquire important reference for his further career .Curve who later became his personal seal, were recognized in parts of this and his many  implemented future project.

Mladi Oscar na samom početku svoje karijere principe koji se zasnivaju na ekološkom odnosu prema sredini u kojoj objekat nastaje vidi i na delu kao učesnik u stvaranju objekata koji zahvaljujući Le Corbusier-au imaju takav karakter.
Slobodne površine za komunikaciju u prizemlju objekata kombinovane sa zelenim parternim uređenim zonama u kombinaciji sa ravnim krovovima na objektu Ministarstva zdravlja i obrazovanja, su kao koncept prvi put bili primenjini u jednoj urbanoj sredini Južne Amerike.
Zelenilo i vodene površine bile  su tako kod koji nedostaje  za tada mladog arhitektu Oscara  baš u pravom trenutku, pred njegovim značajnim angažovanjima u važnim graditeljskim poduhvatima koji su ga očekivali u dekadama koje dolaze.Projektovanja strogo geometrijski određene arhitekture nije bila njegova misija.Njegova saradnja sa  Le Corbusier-om bila je od velikog značaja za izučavanje tajni zanata, ali je Oscar ipak želeo da realizuje i materijalizuje ono što mnogi u svojim karijerama nisu uspeli.
Svet koji se vekovima zasnivao na pravim linijama i uglovima od 90 stepeni Oscar je uz pomoć lenjira i šestara crtao iz njemu tako osobenih uglova, sa linijama koje ga podsećaju na reke Brazila i obalu njemu omiljenog zaliva i grada Ria.



Young Oscar at the very beginning of his career made his own principles of which are based on environment in which the object was created and the space around them as a participant in the creation of objects,the rules that he implemented in future thanks to Le Corbusier and  his team.
Free surface of the ground communication facilities combined with a green parterre landscaped areas in conjunction with a flat roof on the building of the Ministry of Health and Education, was a concept made up for the first time in urban city center of South America.
Vegetation and water surfaces were also missing at that location, and young architect Oscar , in front of his significant master of architecture project such an unique roof that predicted the need in the decades that comes.Planning with strictly geometrical specific architecture was not his mission .His cooperation with Le Corbusier was of great importance for the study of architectural secrets, but Oscar intentions was to materialize something new and important for the Brazil and for the whole architectural world scene.
World that for centuries was based on straight lines and angles of 90 degrees Oscar with ruler and compass draw from it so distinctive angles, the lines that remind him of the River of Brazil and the Gulf coast and his favorite city of Rio.






Its a holiday  In the past two-decade I'm a passionate traveler and visitor of the worlds most interesting hotels for a vacation. Ho...